Her er DF's aftryk på de sociale medier

Dansk Folkeparti fylder omtrent det samme i debatten på Facebook, som partiet fylder i folketingssalen, men går til gengæld ikke meget op i Twitter, som de bruger markant mindre end de øvrige partier.

Så meget fylder partiet i debatten på Facebook og Twitter (i procent)
Kilde: WordMaps for Ugebrevet A4. Antal indlæg fra Christiansborgpolitikere på sociale medier gennem et halvt år. Twitter er opgjort fra november 2013 til maj 2014 og Facebook fra december 2013 til juni i år.

Partiet har en social mediestrategi, men de enkelte folketingsmedlemmer styrer selv deres egne profiler. Dog er det god skik ikke at skrive om andre partimedlemmers stofområder, siger Søren Espersen.

Han er en af de mest aktive i partiet på sociale medier og med en stor følgeskare, går budskaberne ofte virale og rammer 30-40.000 læsere.

Fra november 2013 til maj 2014 har økonomi, uddannelse og religion været nogle af de største temaer for partiet på de sociale medier. Medlemmerne taler markant mere om religion end de øvrige partier.

Denne artikel er blevet ændret den 24. juni 2014. Hvis du ønsker at se et billede af den oprindelige artikel, kan du klikke HER.

Klik her for at se de andre partier

Klik her for at læse artiklen: Borgens vindere og tabere på de sociale medier