Her er de Radikales aftryk på de sociale medier

Radikale er Folketingets mest aktive parti på sociale medier. Både på Twitter og Facebook fylder partiet markant mere i debatten, end partiet fylder i folketingssalen.  Radikale har en central social mediestrategi, hvor målsætningen er, at alle folketingspolitikere er aktive, fortæller Liv Holm Andersen, en af de mest ihærdige i de Radikale på de sociale medier.

Så meget fylder partiet i debatten på Facebook og Twitter (i procent)
Kilde: WordMaps for Ugebrevet A4. Antal indlæg fra Christiansborgpolitikere på sociale medier gennem et halvt år. Twitter er opgjort fra november 2013 til maj 2014 og Facebook fra december 2013 til juni i år.

Fra november 2013 til maj 2014 har økonomi og uddannelse været et par af de største temaer for de Radikale på de sociale medier.

»Det er en bærende ting for Radikale at være økonomiske ansvarlige. Der skal være styr på økonomien,« siger Liv Holm Andersen og tilføjer, at »uddannelse også er en del af de Radikales DNA. Det interesserer vores medlemmer meget«.

Denne artikel er blevet ændret den 24. juni 2014. Hvis du ønsker at se et billede af den oprindelige artikel, kan du klikke HER.

Klik her for at se de andre partier

Klik her for at læse artiklen: Borgens vindere og tabere på de sociale medier